Laat je website werken
Laat je website voor je werken
Je weet wel dat je website je nu enorm zou kunnen helpen in de groei van je bedrijf, maar je hebt geen idee waar je dan moet beginnen.
Voel jij je ook overweldigd door al die verschillende dingen die je zou moeten doen of nog moet leren?
Het ontbreekt je simpelweg aan tijd om daarover na te denken, laat staan om het allemaal in praktijk te brengen.
Stap voor stap
Gelukkig hoef jij niet zelf het wiel uit te vinden. Misschien lijkt het een enorme berg waar je niet overheen kunt kijken, je kunt het prima behapbaar maken. Gewoon opdelen in een aantal veel kleinere, overzichtelijke acties die je stap voor stap gaat aanpakken.
Weten wat van belang is
Een goeie website komt er niet zomaar in een paar dagen. Daar is geen knop voor jammer genoeg. Het is echt iets wat je opbouwt. En goed moet blijven verzorgen.
Een website is als een machine met heel veel bewegende delen. Je moet weten welke onderdelen van belang zijn om het geheel in beweging te krijgen. Al die verschillende onderdelen kun je dan langzaamaan uitbouwen en steeds verder verbeteren.
Komen er wel mensen naar jouw website?
Of weet je dat eigenlijk niet eens?
En als je het wel weet: hoeveel van die bezoekers zijn ook de ‘juiste’ bezoekers, de mensen die echt geïnteresseerd zijn, de potentiële klanten?
Herken jij dit?
Je hebt hartstikke veel tijd en energie en geld in je website gestoken. Laat die bezoekers en nieuwe klanten nu maar komen, denk je.
Maar er gebeurt helemaal niets…
Je opwinding over die mooie website is al snel ver te zoeken.
De waan van de dag neemt het weer over en je aandacht voor je website raakt op de achtergrond. Je vergeet soms wekenlang om ernaar te kijken, laat staan om hem bij te houden of naar je bezoekersaantallen te kijken.
Hoe kan dat nou?
Als je je website aan het maken bent richt je al je aandacht op dat proces, op het ‘einddoel’ van het online krijgen van de site. Maar wat misschien niemand je verteld heeft: het echte werk begint dan pas!
Een website is een work in progress. Je blijft er altijd aan werken. Bezoekers en klanten komen niet vanzelf, daar moet jij iets aan doen.
Niet eenmalig, maar doorlopend. En best veel verschillende dingen: regelmatig nieuwe inhoud; sterke afbeeldingen, social media; zoekmachineoptimalisatie; technisch onderhoud; bezoekersaantallen bijhouden.
Om dat behapbaar te houden heb je een plan nodig, een systeem. En daar kan ik je mee helpen.
Online workshop ‘Laat je website voor je werken’
In een interactieve online workshop van een dagdeel geef ik je aanwijzingen, tips en advies om te bepalen wat er nodig is om jouw website vlot te trekken.
De workshop bestaat uit 3 delen:
1. mijn presentatie,
2. vragen & antwoorden,
3. feedback vragen en ontvangen van de andere deelneemsters.
Hoe zou het zijn…
…om structureel veel meer bezoekers op je website te krijgen? En dan vooral de ‘juiste’ bezoekers. Die mensen die echt geïnteresseerd zijn en die jij ook het beste kunt helpen?
Meer impact, minder moeite, minder tijd
Je website kan 24/7 voor jou aan het werk zijn. Je hoeft niet meer zoveel tijd te besteden aan 1-op-1 netwerken, bellen of koffie drinken met potentiële opdrachtgevers.
Mijn workshop biedt je het handvat om je website te structureel te verbeteren, zodat jij meer tijd overhoudt voor je eigenlijke werk én voor alle andere dingen die belangrijk zijn in je leven.
Voor wie?
Deze workshop is speciaal voor Dea Dia leden die veel meer uit hun website zouden willen halen.
Je website levert je nu niet op waar je op gehoopt had. Hij trekt nog niet veel bezoekers en nauwelijks nieuwe klanten.
Je hebt geen idee waar dat aan ligt, wat je eraan kunt doen en waar je moet beginnen.
Je weet wel dat nu het moment is en je bent bereid om wat tijd en energie te investeren om te leren hoe je je website kunt optimaliseren.
Je hoeft niet perse een WordPress site te hebben (hoewel dat natuurlijk wel aan te bevelen is…).
Over Marleen
Ik maak, ontwerp en verbeter websites sinds het einde van de vorige eeuw. Begonnen als grafisch vormgever, heb ik het ontwerpen voor drukwerk al snel ingeruild voor wat toen ‘nieuwe media’ heette.
Als er één ding is dat mijn leven veranderd heeft is dat het internet. Ik ben een echte informatie-junkie en ik vind ook hartstochtelijk dat iedereen het recht op toegang tot kennis en informatie heeft. Ondanks de donkere kanten die we inmiddels ook kennen is het internet in principe democratisch en grensoverschrijdend. Het is van iedereen en niemand is er de baas.
Online werken heeft mij ook ontzettend veel vrijheid gegeven. Ik ben nogal introvert en heb heel veel alleen-tijd nodig. Komt dat even goed uit dat ik de vrijheid heb om mijn werk te doen zoals ik dat het liefste wil. Waar, wanneer en met wie ik dat wil.
Mijn kracht is dat ik zowel visueel als verbaal ben aangelegd, én een tikkie nerdy. Ik houd van alle aspecten van een website: vorm, inhoud en techniek. Daardoor heb ik snel zicht op het geheel, of de samenhang tussen die verschillende ingrediënten klopt. Of ze elkaar versterken of juist niet.
Een jaar of tien geleden ben ik begonnen daar ook cursussen, workshops en trainingen over te geven. Zo af en toe live, maar vooral online natuurlijk.
Praktisch
Datum/tijd: dinsdag 14 juli, 13.00 – 16.00 uur.
Locatie: online, via Zoom.
Kosten: € 37 (ex. btw), € 75 (ex. btw) voor introducees.
Aanmelden: po**@ma*************.nl
Andere Dea Dia onderneemsters over werken met mij:
Als ik Marleen niet had, had ik nooit van mijn leven de omzet kunnen generen die ik nu heb. Dankzij haar zie ik geen enkele online uitdaging meer als een drempel. Ik verkoop nu bijvoorbeeld 5 online trainingen en die hele online omgeving is door Marleen ingericht en vormgegeven. Omdat zij dat allemaal overneemt kan ik mij richten op hetgeen waar ik goed in ben, namelijk pubers begeleiden.
Marleen is een fijne en goede sparring partner. Ze denkt kritisch mee, verdiept zich in jouw business en expertise en voorziet je van feedback die ertoe doet. Door haar adviezen, inzicht en feedback steeg het bezoekersaantal van mijn site naar 5.000 bezoekers per maand.
– Ankie Remijn
Er is altijd wel wat te doen aan mijn website. Inhoudelijk, maar ook wat meer technisch. Daarom ben ik heel blij met Marleen’s WordPress werkplaats; elke week weer een stok achter de deur om met mijn website en e-mail marketing bezig te zijn. Als ik ergens in vastloop (help!), is Marleen er met haar deskundige advies. Zo durf ik dingen aan te pakken die ik voorheen liet liggen. Ik leer daar veel van en mijn website en e-mail marketing verbeteren er door. Ook analyseer ik nu ook elke maand de bezoekersstatistieken van Google Analytics. Door Marleen’s duidelijke en rustige uitleg snapte ik het snel. Ik krijg daardoor steeds meer inzicht in mijn bedrijf en welke acties er nodig zijn.
– Marga van Holsteijn
Ik vond het een eyeopener dat de tijd die je besteedt aan je website minstens even belangrijk is, zo niet belangrijker dan real life lobby, pr, acquisitie en marketingwerk.
De tips die Marleen gaf om mijn website op een professionele manier onder de aandacht te brengen maakten deze cursus voor mij meer dan de moeite waard. Ik kreeg daardoor echt zin om verder met mijn website aan de slag te gaan!
– Ingrid van Bilsen
Heel inspirerend, je krijgt veel meer inzicht in wat je doet op het internet. Ik ben meteen begonnen om mijn teksten aan te passen en bij te houden hoe mijn website gebruikt en bezocht wordt.
– Marian Tabben
Met Marleen is het goed samenwerken. Zij kan luisteren, het idee verbeteren en omzetten in een ontwerp en/of aanpak. Door haar brede algemene ontwikkeling en de kennis over haar eigen vakgebied is zij een gewaardeerde ‘leverancier-partner’ en verbetert onze website en online communicatie nog steeds. De manier waarop Marleen ook als ondernemer staat voor duurzaamheid en haar idealen vind ik inspirerend.
– Astrid Buis
Marleen weet hoe je een website bouwt, vormgeeft én voor je kan laten werken. Tijdens het hele ‘bouwproces’ van mijn nieuwe website ben ik steeds meer gaan begrijpen van WordPress en zoekmachine optimalisatie.
Ik heb haar gevraagd om mij te blijven ondersteunen in mijn online communicatie. Bovenal is Marleen ook een prettig persoon en dat maakt de samenwerking zeer aangenaam.
– Fenna Bolhuis