Al zeg ik het zelf, ik heb een neus voor goede software. In de tijd dat WordPress net begon, was ik op zoek naar een Content Management Systeem om websites te maken die voor klanten zelf goed te onderhouden zouden zijn.
Dat was toen allemaal nog heel nieuw. Ik wist er ook totaal niets van, had geen idee wat er allemaal was op dat gebied. Ik heb toen serieus vergelijkend warenonderzoek gedaan en WordPress sprak me het meeste aan. Wow, bleek dat een goede keuze, achteraf gezien. De andere systemen die in die tijd begonnen, bestaan grotendeels niet meer of zijn nooit echt iets geworden. En wat is WordPress groot geworden: 43% van alle websites ter wereld gebruikt WordPress en van alle websites met een content management systeem is dat 63% (bron: W3Techs).
In de loop der jaren heb ik nog veel van dat soort gelukkige keuzes gemaakt en vaak goedkope deals gescoord voor plugins die later heel groot (en véél duurder) werden. Daar ben ik niet alleen zelf heel blij mee, ik heb er ook al heel wat klanten en cursisten mee geholpen.
Online verkopen
Toen ik online cursussen wilde gaan verkopen was dat weer zo’n major uitzoekmoment. Woocommerce was toen nog lang niet wat het nu is maar verschillende mensen die er verstand van hadden raadden het aan, dus dat werd het.
Dan had ik een Payment Service Provider nodig, in mijn geval Mollie, om iDeal en credit card betalingen te kunnen accepteren. Mollie heeft een gratis plugin om met Woocommerce te integreren.
Via een extra (betaalde) plugin kon ik Woocommerce koppelen aan Moneybird, mijn boekhoudsysteem, zodat er automatisch facturen gegenereerd en verstuurd worden.
Daarnaast nog een (hele dure) plugin om Woocommerce met Active Campaign te verbinden, zodat kopers direct op een e-maillijst kwamen én via die weg dan weer toegang kregen tot het afgeschermde gedeelte van m’n website waar m’n cursussen staan.
Dan had ik nog een plugin (ook betaald) die BTW nummers van andere EU landen herkent, zodat ondernemers uit die landen de btw niet hoeven te betalen.
Om termijnbetalingen of abonnementsbetalingen te incasseren met Woocommerce heb je ook weer een aparte betaalde plugin nodig, maar toen vond ik het wel genoeg. Daarvoor laat ik Moneybird automatisch periodieke facturen versturen.
Het was ff wat uitzoeken maar dan heb je ook wat…😵💫
Toen was er begin vorig jaar ineens Kennis.shop, een betaalplatform speciaal voor kennisondernemers.
In plaats van vijf plugins die ik moet onderhouden (en betalen) en die m’n site vertragen, heb ik nu één systeem dat waanzinnig slim in elkaar steekt, én simpel en snel in het gebruik is. Wat een verademing.
Op dat moment was het nog echt in het beginstadium van ontwikkeling, maar door de eerste groep early adopters heeft Kennis.shop snel kunnen groeien en doorontwikkelen. Niet alleen omdat wij de gok namen om er (een klein bedrag) in te investeren, maar ook doordat de feedback van gebruikers steeds wordt meegenomen in de verdere ontwikkeling van het platform.
Daardoor ontstond er ook een band tussen gebruikers en ontwikkelaars, een gevoel van community. Ook tussen de gebruikers onderling wordt er van alles uitgewisseld, geholpen en beantwoorden we elkaars vragen.
Ondertussen is Kennis.shop een volwassen product, in een jaar tijd hebben de ontwikkelaars vrijwel alle beloofde functionaliteit waar kunnen maken. In het begin was het allemaal nog vrij minimaal: je kon betaalpagina’s maken, klanten laten afrekenen en ze een bevestigingsmailtje sturen. Nu kun je je klanten ook in termijnen laten betalen en abonnementen aanbieden.
Maar de grootste troef van Kennis.shop is wel het affiliate marketing systeem dat eraan gekoppeld is.
Vanaf het begin hebben ze dit zelf ingezet om klanten te vinden en te binden: iedereen die Kennis.shop aanschaft wordt automatisch affiliate partner (ofwel ambassadeur). Zo wordt jij aangemoedigd om reclame voor ze te maken in jouw eigen netwerk en help je nieuwe klanten te werven.
Als ambassadeur word je daar financieel voor beloond (30% commissie als iemand via jou koopt), maar wat in dit geval ook echt motiverend werkt is dat hoe meer nieuwe mensen er instappen hoe meer geld er besteed kan worden aan ontwikkelaars die het systeem verder afmaken en optimaliseren.
Die affiliate functionaliteit is er nu ook voor iedereen die Kennis.shop al heeft.
Ik had mijn klanten hiervoor natuurlijk ook best kunnen uitnodigen om mijn diensten en producten te promoten en daar een vergoeding tegenover stellen. Maar hoe ga je dat praktisch regelen? Je wilt je niet iets op je nek halen wat weer extra tijd en gedoe kost. Of je blauw betalen aan de een of andere software oplossing.
En nu heb ik dat gewoon binnen mijn Kennis.shop account. 🥳 Een kant-en-klaar geautomatiseerd systeem dat bijhoudt via wie een nieuwe klant zich meldt, dat de uitbetaling aan diegene klaarzet en automatisch een creditfactuur maakt. Ik kan mijn klanten allemaal vanzelf ambassadeur maken (de affiliate links worden automatisch gegenereerd) of ik kan zelf kiezen wie ik daarvoor uitnodig.
Ambassadeursmarketing, hoe werkt dat precies?
Ik prijs iets aan van een ander bedrijf. Niet zo maar willekeurig, maar iets waar ik zelf heel enthousiaste over ben, waar ik echt in geloof. En iets waar mijn doelgroep ook iets aan heeft natuurlijk.
Als jij dat koopt:
😊 Help ik dat bedrijf aan een nieuwe klant
😊 Heb jij een goed product of goeie dienst tegen een goeie prijs
😊 Word ik beloond voor de tijd en energie die ik erin steek om jou hierop te attenderen
😊 Profiteer ik van de doorontwikkeling en verbetering van het product
💥win💥win💥win💥win
Net als testimonials is dit sociale bewijskracht. Het werkt gewoon altijd beter als iemand anders zegt hoe goed jij bent en wat jouw product of dienst hen opgeleverd heeft, dan dat je zoiets over je zelf zegt.
Is kennis ook jouw business?
Verkoop jij ook je kennis en expertise, met cursussen, online programma’s, coaching, e-books of andere virtuele producten? Kies dan ook voor slim, snel en simpel.
🪄 Slim: goed converterende betaalpagina’s waar je alleen je eigen teksten in hoeft te vullen.
🪄 Snel: in ongeveer 10 minuten heb je een betaalpagina online staan.
🪄 Simpel: je hoeft niets van techniek te weten, alleen een paar stappen te doorlopen om je hele betaalsysteem in te richten.
Betaalmethodes (iDEAL, credit cards etc.) zijn geïntegreerd; bedankpagina’s en e-mails kun je kant-en-klaar gebruikren of zelf aanpassen; facturen worden verstuurd; je kunt gespreid betalen en abonnementen aanbieden; er zijn of komen koppelingen met allerlei andere systemen als zapier, email marketing providers, e-boekhouden, en natuurlijk jouw eigen affiliate marketing systeem.
Wat kost dat?
De prijs van een lifetime licentie gaat langzamerhand steeds een beetje verder omhoog, maar is nog altijd niet te vergelijken met de prijzen van vergelijkbare diensten. Daar zit je trouwens ook altijd aan een abonnement vast, terwijl je bij Kennis.shop gewoon één keer betaalt en dan is het voor de rest van je leven van jou. Mét alle nieuwe functionaliteit die er nog bij gaat komen.
Actueel: stap je voor 30 november in dan krijg je je lifetime licentie nog voor € 499,00.
Daar komen wel transactiekosten bij: € 0,50 per transactie (Lifetime Basis), of onbeperkte transacties voor € 12,50 per maand (Lifetime Pro).
Daarnaast kun je extra modules aanschaffen om de functionaliteit uit te breiden:
🎉 Affiliate marketing tools
🎉 Online leeromgeving om cursussen aan te bieden
🎉 Abonnementen aanbieden
Bonus: bij Lifetime Pro krijg je 30 dagen toegang tot de online leeromgeving.
💟 Alle links naar Kennis.shop in dit bericht zijn uiteraard affiliate links. Als je via mijn link een licentie aanschaft krijgt ik daar een commissie voor, zonder dat het jou ook maar één cent extra kost. En heb ik een goed gevoel omdat er weer iemand bijgekomen is in de Kennis.shop community 💟
korting
Geef een reactie