Zeg eens eerlijk:
- Komen er wel bezoekers naar jouw website?
- Zijn dat ook mensen die echt geïnteresseerd zijn in jouw aanbod?
- Krijg je weleens klanten direct via je website?
Hoe zou het zijn…
Om structureel veel meer bezoekers op je website te krijgen? En dan vooral de ‘juiste’ bezoekers, diegenen die echt geïnteresseerd zijn en die jij ook het liefste helpt?
Denk je misschien dat
- je daar toch geen invloed op hebt?
- het op zijn minst ingewikkeld en tijdrovend is?
- jij het in jouw soort bedrijf of branche toch niet van je website moet hebben?
Vind jij het ook lastig om
- tijd te besteden aan je website, er moet tenslotte gewoon geld verdiend worden?
- te bepalen hoe je jouw ideale klant het beste aanspreekt?
- te overzien wat je allemaal zou moeten doen en waar je dan moet beginnen?
Wat heb je dan nodig? Overzicht en een stappenplan!
Veel bezoekers op je website is uiteraard geen doel op zich. Indrukwekkende bezoekersaantallen stellen niets voor als er verder niets gebeurt. Wat we natuurlijk allemaal willen is dat die bezoekers ook klanten worden.
Maar, first things first. Je moet ergens beginnen. Want zonder bezoekers geen klanten.
Ik vond het een eyeopener dat de tijd die je besteedt aan je website minstens even belangrijk, zo niet belangrijker is dan real life lobby, pr, acquisitie en marketingwerk. Na de training had ik echt zin om aan de slag te gaan met mijn website!
– Ingrid van Bilsen
Wat doen we in deze training?
- Wat wil je bereiken met je website? En vooral: wie wil je bereiken? Als jij je doelgroep kent weet je wie je naar je website wilt trekken en hoe je bij hun onder de aandacht komt. Dat helpt je enorm bij het bepalen van de uitstraling van je website en het schrijven van je teksten (ook voor social media).Marian laat je zien hoe je bepaalt wie jouw ideale klanten zijn en hoe je hen beter leert kennen. Als je je marketing daarop kunt afstemmen zul je zien dat je veel makkelijker die mensen aantrekt die ook echt klant bij je willen worden.
- De verschillende manieren waarop je bezoekers naar jouw site kunt trekken. Marleen laat je zien hoe de zoekmachines werken en wat je zelf kunt doen om zo hoog mogelijk in de zoekresultaten te verschijnen. Met het optimaliseren van je website voor de zoekmachines kun je je bezoekersaantallen enorm laten groeien. Uit eigen ervaring weet ik dat het echt de moeite waard is om daar je tijd en energie in te steken.
- Het mooie van het internet is dat je alles kunt meten, zodat je erachter kunt komen of je inspanningen ook werkelijk resultaat opleveren. Of dat je bepaalde dingen misschien op een andere manier moet aanpakken. Daarom gaan we als laatste onderdeel ook aan de slag met Google Analytics. Marleen legt je uit wat je daaraan hebt en hoe je dat heel eenvoudig regelmatig kunt bijhouden.
Ik vond het heel inspirerend, je krijgt veel meer inzicht in wat je doet op het internet. Ik ben meteen begonnen om mijn teksten aan te passen en bij te houden hoe mijn website gebruikt en bezocht wordt.
– Maud van Lier
Wat levert de training je op?
Je gaat naar huis met een stappenplan en een checklist, zodat je direct verder kunt om je website systematisch en gericht in te zetten om je bedrijf te laten groeien.
Je hebt een profiel van jouw ideale klant en een praktische methode om je kennis en inzicht hierover te verdiepen en toe te passen bij al je marketingactiviteiten.
Je weet wat er speelt bij het optimaliseren van je website voor de zoekmachines. Het is niet langer giswerk of hocus pocus, maar gewoon een kwestie van de checklist volgen die je meekrijgt.
Je hebt een spreadsheet waarmee het bijhouden en begrijpen van gegevens uit Google Analytics een fluitje van een cent wordt.
Deze training maakt deel uit van een serie workshops over online marketing en sociale media, die je helpen om stap voor stap aan de slag te gaan met een plan om jouw website, e-mail nieuwsbrief en sociale media activiteit tot een goed werkend systeem te maken waarmee je met véél minder moeite nieuwe klanten gaat vinden én binden.
Deze 1e training is ook heel geschikt als je nu nog bezig bent met het (laten) maken van je website. Het is juist goed om je al in een heel vroeg stadium te verdiepen in je potentiële bezoekers en zoekmachineoptimalisatie, zodat je je site daar meteen goed op kunt inrichten.
Deze training biedt een goede start om zakelijk meer met je website te doen, ik verheug me al op het vervolg.
– Ingrid van Bilsen
Datum/tijd: | Op dit moment niets gepland. |
Introductieprijs: | €75,- excl. btw |
Vragen?
Weet je misschien niet zeker of deze workshop geschikt is voor jou? Neem dan even contact met me op →