Bij mijn training ‘Méér bezoekers naar je website’ hoort een checklist met 10 tips om gratis bezoekers naar je website te trekken.
Tip 1: E-mail handtekening
De eerste tip op de checklist is een ‘handtekening’ toe te voegen aan je e-mailberichten. Een stukje tekst dat altijd automatisch onderaan je mail staat waar je ook een link naar je website inzet.
Eigenlijk een heel voor de hand liggende manier om je website onder de aandacht te brengen, maar ik krijg ontzettend veel mails zonder zo’n handtekening. Of, sommige mensen voegen wel een handtekening toe, maar dan zonder echte link naar hun website.
In de meeste e-mailprogramma’s kun je dat heel simpel wel goed doen. Gmail en Outlook hebben daar een tekstverwerkertje voor waarin je je handtekening kunt opmaken en links kunt toevoegen.
Gmail handtekening instellen
- Open Gmail →
- Klik in de rechterbovenhoek op het Instellingen-icoontje en dan op Instellingen in het uitklapmenu.
- Scroll naar beneden, naar het onderdeel Handtekening.
- Schrijf of plak je tekst in het vak van de tekstverwerker. Voeg een link toe voor je website en maak de tekst eventueel nog wat verder op (lettertype, grootte, kleur).
- Klik onderaan de pagina op Wijzigingen opslaan.
Handtekening in Outlook
Outlook heeft een vergelijkbare manier om een handtekening aan je e-mails toe te voegen, op de website van Microsoft vind je daarvoor duidelijke instructies →
Bonustip!
Die link in je e-mailhandtekening hoeft natuurlijk niet gewoon naar de homepagina van je website te verwijzen. Je kunt ook naar je laatste blogartikel linken, of naar een speciale aanbieding bijvoorbeeld.
Ik verander mijn handtekening zelf regelmatig. Zo maak ik nu reclame voor bovengenoemde checklist.
Geef een reactie