• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de voettekst

Marleen de Korver

Websites voor wereldverbeteraars

  • Home
  • Start hier
  • Training
  • Advies
  • Blog
  • Wie?
  • Contact
Je website op je telefoon: dat kan gebruikersvriendelijker

Je website op je telefoon: dat kan gebruikersvriendelijker

Wat als iemand je site bekijkt op een telefoon en je op dat moment meteen wil bellen. Kan ze jou dan ook met één ‘klik’ aan de lijn hebben? Of moet ze eerst zelf je nummer kopiëren of overschrijven en intoetsen…?

Is je telefoonnummer klikbaar?

Je maakt het je bezoekers zoveel gemakkelijker als ze alleen maar op je telefoonnummer hoeven te tikken en al die handelingen kunnen overslaan. En dat kan ook heel simpel door er een link van te maken.

Maak een link van je telefoonummer

Je doet dat gewoon net zoals je normaal een link maakt in je tekst. Alleen verwijst die link nu niet naar een andere webpagina, maar hij zorgt ervoor dat je telefoon meteen dat nummer kan bellen.

  1. Selecteer het telefoonnummer.
  2. Klik op het link-icoontje.
  3. In het linkvakje dat nu onder je nummer verschijnt vul je zelf tel: en het telefoonnummer in.

En hoe zit het met je e-mailadres?

Je e-mailadres moet natuurlijk evengoed altijd klikbaar zijn. Zowel op mobiel als op een computer. Dat doe je op dezelfde manier, alleen nu schrijf je mailto: in plaats van tel:, en dan je e-mailadres.

Maak je e-mailadres klikbaar

Durf jij je e-mailadres niet zomaar op je site te zetten?

Niet alleen zie ik vaak dat e-mailadressen niet klikbaar zijn, maar wat dacht je hiervan:
post [at] marleendekorver.nl

Oeps, dat deden we heel vroeger, om de spamrobots te misleiden. Maar daar zijn echt betere manieren voor, die niet ten koste gaan van het gebruikersgemak voor je bezoeker. Dat heb ik eerder al eens uitgelegd in Staat je e-mailadres open en bloot op je website?

Tip

Je kunt ook variëren met die links op je mailadres en je telefoonummer. Je hoeft ze niet altijd overal letterlijk te noemen, het kan bijvoorbeeld ook zo:

En Whatsapp dan?

Je hebt natuurlijk ook klanten die liever Whatsapp gebruiken. Of misschien vind je het zelf fijn als ze dat doen.

Ook dat kan direct vanuit je website. Maar wel met een plugin.

Er zijn verschillende plugins waarmee je bezoekers jou meteen een
Whatsapp-bericht kunnen sturen. De meest gebruikte is Click to Chat for WhatsApp.

Ik heb het zelf eerlijk gezegd nog nooit gebruikt, ik herinnerde me pas tijdens het schrijven dat dat natuurlijk ook kan. Maar ik ga het nu wel meteen uitproberen. En jij?

Is je website verder helemaal mobiel-proof?

Lees ook dit nog even voor de zekerheid: Hoe doet je site het op je telefoon? En test je site. Dikke kans dat je nog drempels laat liggen.

Samen werken aan jouw wervende website?

Meer bezoekers en nieuwe klanten aantrekken met je website. Dat leer je in mijn online programma ‘Een wervende website in zes weken’ →

Ja, dat wil ik ook →

Heb je hier iets van geleerd? En ken je iemand anders die er ook iets aan heeft?
Deel dit dan met je social media vrienden en vriendinnen. Alvast bedankt!

Share2
Tweet
Pin
Share
Email
WhatsApp

Laatste update: 04/02/2019 Wil je reageren? Graag! →
 Gebruikerservaring, Mobiel

Geef een reactie Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Marleen de Korver Webcommunicatie
Websites voor wereldverbeteraars

post@marleendekorver.nl

06 132 16 102

Oranjestraat 42
2611 SZ Delft

Kvk 27327139

  • Facebook
  • Google+
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Pinterest
  • Twitter

Home | Training | Advies | Blog | Over | Contact
Sitemap | Privacy

© 2019 Marleen de Korver, Delft ★ WordPress ★ Genesis Framework